Bijeenkomst: schoolcultuur & Hidden Curriculum als kans voor leren voor duurzame ontwikkeling

Voor de bijeenkomst van 10 oktober hebben we weinig aanmeldingen ontvangen. Er zal voor deze bijeenkomst een nieuwe datum bepaald worden.

De, vaak ongrijpbare, schoolcultuur beïnvloedt de manier waarop jouw school omgaat met leren voor duurzame ontwikkeling. Dit heet het Hidden Curriculum: de lessen die verstopt zitten in de onuitgesproken sociale en culturele boodschappen die leerlingen tegenkomen op school. Is jouw schoolcultuur in lijn met het leren voor duurzame ontwikkeling, of juist niet? Wat doe je zelf bewust of onbewust om het Hidden Curriculum te beïnvloeden? Ga met andere pabo’s in gesprek over het Hidden Curriculum.

Na de waardevolle bijeenkomst over de concept-kerndoelen Mens & Maatschappij en Mens & Natuur op 20 juni in Rotterdam, willen we alle pabo-betrokkenen uit het netwerk van Duurzame PABO hierbij uitnodigen voor de meeting rond het thema Hidden Curriculum. Gelieve wel eerst aanmelden!

We gaan hier graag met iedereen in gesprek over dat ongrijpbare gegeven dat schoolcultuur heet en hoe dat leren voor duurzame ontwikkeling ondersteunt of juist tegenwerkt. Hoe is de schoolcultuur van jouw pabo goed in lijn (of juist niet) met leren voor duurzame ontwikkeling? Wat doe je zelf bewust of onbewust om het hidden curriculum te beïnvloeden?

Martin Cadée van Resilient College komt ons ons deze middag vergezellen om het thema neer te zetten en met ons in gesprek te gaan. Martin werkt veel met het Hidden Curriculum op verschillende internationale scholen.

Laatste nieuws