POdium: Leren voor duurzame ontwikkeling in koersplannen en in onderwijspraktijk

Van jongs af aan komen kinderen in aanraking met wat zich in de wereld – soms dichtbij en verder af – voordoet. Denk hierbij aan armoede, polarisatie en klimaatverandering. Uit onderzoeken blijkt dat veel leerkrachten en schoolleiders hieraan méér aandacht willen besteden dan dat ze nu doen.

André de Hamer (Duurzame PABO) en Peter Luijten (Leren voor Morgen) verzorgen daarom tijdens de POdium-bijeenkomst van 5 november een programma-onderdeel. Samen met de aanwezigen leer je hoe leren voor duurzame ontwikkeling verankerd kan worden in koersplannen en in onderwijspraktijk. Ook reiken Peter en André voorbeelden aan van basisscholen en pabo’s uit heel Nederland!

Denk aan vraagstukken als:

  • Hoe kunnen we hier vanuit een hoopgevende pedagogiek invulling aan geven?
  • Hoe zorgen we dat kinderen, zo klein als ze zijn, ideeën kunnen ontwikkelen en initiatieven kunnen ontplooien die bijdragen aan een meer sociale en duurzame wereld, om te beginnen in de eigen leefomgeving?
  • Hoe kunnen we leren voor duurzame ontwikkeling integreren in ons onderwijs(beleid), zonder te stapelen?

Hierover gaan we met elkaar uitwisselen, o.l.v. André en Peter. Zij reiken voorbeelden aan van basisscholen en pabo’s uit heel Nederland.

We zien je graag daar! Ben jij erbij? Ga naar de POdium-pagina voor informatie en aanmelding.

Laatste nieuws